Moștenirea

De la dopuri la maşini.

În 1920, Jujiro Matsuda a înfiinţat compania Toyo Cork Kogyo în Hiroshima, Japonia. Compania fabrica iniţial dopuri. Însă Matsuda şi-a extins rapid activităţile şi pe piaţa auto, iar în 1931 a luat naştere brandul Mazda. Acesta reflectă numele „Matsuda”, însă este şi o trimitere la zeul vest-asiatic al înţelepciunii, inteligenţei şi armoniei, Ahura Mazda.

heritage-image-temp-250214

Trei roţi şi reconstruirea unui oraş.

Prima maşină produsă de Mazda a fost un model cu trei roţi: „Go”, model exportat în India şi China, unde manevrabilitatea sa a făcut furori.

the-early-years

Acesta a fost doar un exemplu al mentalităţii neconvenţionale de la Mazda şi al atitudinii sale pozitive, rezultată din „Spiritul Hiroshima” de depăşire a dificultăţilor.
Însă cea mai clară demonstraţie a spiritului unic Mazda a venit în 1945. Imediat după explozia bombei atomice, Mazda a jucat un rol substanţial în reconstruirea oraşului Hiroshima – uzina Mazda a fost relativ neafectată şi a fost utilizată ca loc de organizare a campaniei de reconstrucţie şi ajutorare.

De la Cosmo la RX-8.

Un motor cu adevărat revoluţionar: un motor rotativ. Aceasta a fost mentalitatea de la baza motorului rotativ creat de Felix Wankel, în care arderile rotesc un disc plat, în loc să împingă pistoanele în sus şi în jos.

 

the-rotary-engine

Mazda a achiziţionat această tehnologie în anii ’50, fiind singurul producător care mai foloseşte acest concept alternativ de motor în prezent. Fiind ideal pentru maşinile sport datorită turaţiilor mari şi dimensiunilor compacte, motorul rotativ a fost prezent într-o serie de modele Mazda de excepţie, de la impresionantul Cosmo 110S, la legendele RX-7 şi RX-8.

 

Motorul rotativ a intrat în echiparea maşinilor de curse 787, faimoase datorită câştigării cursei de 24 de ore de la Le Mans în 1991.

Roadsterul revine în atenţie. Şi nu mai pleacă nicăieri.

În anii ’80, nimeni nu mai fabrica roadstere. Zilele lor de glorie (anii ’50 şi ’60 în Marea Britanie) păreau de mult apuse. Asta până ce Mazda a intrat în scenă, urmărind să creeze un roadster sportiv pentru vremuri moderne care să ofere fiabilitate şi plăcerea de a conduce. Să sfideze gândirea convenţională şi să fabrice o maşină cu senzaţii autentice la volan.
the-mx-5

Primul MX-5 a răsturnat balanţa: la cele 955 de kilograme ale sale, s-a dovedit o maşină sport cu adevărat uşoară. Acesta oferea un motor pe faţă cu tracţiune pe roţile din spate, dinamica în rulare fiind absolut excepţională. Acest moment a marcat renaşterea roadsterului. De fapt, MX-5 se comporta atât de bine şi era atât de apreciat de proprietari, încât a devenit roadsterul cu cele mai mari vânzări din toate timpurile.

O revoluţie în 24 de ore.

Nicio echipă japoneză nu mai câştigase cursa de anduranţă de la Le Mans. Nu până în 1991, cel puţin. În acel an, Mazda a lăsat regulile deoparte şi şi-a înscris modelele de curse 787 cu motor rotativ în cea mai veche şi mai prestigioasă cursă de anduranţă din lume. Deşi modelele 787 aveau un handicap sub aspectul puterii, aveau un avantaj de fiabilitate, iar Mazda a reuşit să preia conducerea şi să câştige cursa. A fost o adevărată premieră şi un record încă nedisputat: a fost singura echipă japoneză care a câştigat cursa şi singura victorie obţinută cu o maşină care nu avea un motor convenţional. Totul datorită unei schimbări de mentalitate şi sfidării convenţiilor.

the-victory-at-le-mans

De la Mazda6 la RX-8.

Un nou design şi un nou slogan pe măsură: Zoom-Zoom transmite bucuria mişcării pe care o simţim când suntem copii. În domeniul auto, ea se traduce prin dinamism în rulare şi un design captivant. Mazda6 este prima întruchipare a acestei mentalităţi, ea fiind întâmpinată cu laude la lansarea din 2002. A fost urmată de neconvenţionalul şi inovatorul RX-8 în 2003. O adevărată „maşină pentru şoferi”, are uşi „freestyle” adaptabile şi o prelucrare modernă a motorului rotativ, câştigătorul premiilor „Motorul internaţional al anului” şi „Cel mai bun motor nou”.

the-zoom-zoom-generation

90 de ani de provocări trecute cu brio. Şi 90 de ani de gândire neconvenţională.

Dacă ar fi să privim maşinile construite de Mazda în ultimii 90 de ani, vom vedea imediat că diferenţa de mentalitate a creat maşini captivante, inovatoare şi uşor de condus, create de un grup nemaiîntâlnit de pasionaţi auto. De la vedeta MX-5 la agila CX-7, Mazda a continuat să-şi valorifice inovaţiile tehnologice şi spiritul neconvenţional – şi aşteptăm cu nerăbdare şi următorii 90 de ani.

the-90th-birthday

Viitorul

De la mişcarea animată de sufletul maşinii, până la schimbările radicale în motorizare, viitorul îi surâde brandului Mazda. Având în spate aproape un secol de inovaţie, vom continua să găsim soluţii unice la provocările întâlnite, făcând lucruri la care alţii nici n-ar visa. Noua noastră TEHNOLOGIE SKYACTIV reduce consumul de combustibil şi creşte plăcerea de a conduce, iar noul design „KODO – Sufletul mişcării” îţi creşte pulsul cum nu a mai reuşit nicio altă maşină.

the-futureViitorul maşinilor presupune schimbarea felului în care ele sunt gândite. Trebuie să le facem mai puternice şi mai sensibile la comenzi, reducând totodată consumul. Trebuie să le facem mai confortabile şi mai agile, reducându-le greutatea şi făcându-le mai compacte.

 

Este cumva o provocare? Noi o acceptăm cu plăcere.