La prima impresie, ar fi neglijent să comparăm o bucșă de suspensie - fiecare piesă individuală nu are o lățime mai mare de cinci centimetri - cu o pereche de bețișoare. Cu toate acestea, există mai multe puncte comune între cele două decât v-ați putea da seama. După cum explică Yasuyoshi Mushitani de la Mazda, bucșa de suspensie este mult mai mult decât pare.
Pe masă sunt așezate cinci perechi de bețișoare, urcând de la cea mai scăzută calitate percepută la cea mai înaltă. Primul set provine de la un set de cutii Bento, următorul de la un magazin de proximitate. Al treilea și al patrulea set provin de la restaurante de lux, iar al cincilea set, în mod remarcabil, este o pereche de bețișoare de bambus făcute la comandă, care au fost modificate și modelate de un anumit utilizator - Shunji Tanaka, designerul modelului original Mazda MX-5. Făcute din bambus, lui Tanaka i-au trebuit aproximativ 40 de ani pentru a găsi designul potrivit; și sunt aranjate astfel pentru ca Yasuyoshi Mushitani, Senior Principal Engineer, Chassis Dynamics Development Dept. la Mazda, să poată descrie importanța bucșei de suspensie: o piesă de mărimea unei palme, dar vitală și esențială, care se găsește în sistemul de suspensie al oricărui vehicul și care pare să semene foarte puțin cu un set de bețișoare.
Pentru a găsi echilibrul potrivit între mașină și șofer, bucșa de suspensie poate fi reglată în trepte de 0,1 mm.
Cu toate acestea, bețișoarele, spune entuziasmat Mushitani, sunt reprezentarea ideală a modului în care poate fi utilizată atingerea receptivă, chiar și la cel mai mic nivel, în timpul condusului. Subțiri, conice și ușoare, utilizatorul știe instantaneu câtă presiune trebuie să aplice pe farfurie și poate primi instantaneu feedback tactil cu privire la alimentele pe care bețișoarele le ating. Chiar și materialul folosit la fabricarea bețișoarelor, cum ar fi bambusul, poate schimba gustul mâncării și modul în care este percepută masa în ansamblu. Se spune că bețișoarele ar trebui să acționeze, de asemenea, ca o extensie a atingerii umane, mai degrabă decât ca un simplu dispozitiv pentru a mânca alimente. Aceste asemănări, crede Mushitani, sunt cele care se aliniază cu filozofia Mazda în ceea ce privește bucșele de suspensie și care, de asemenea, ajută șoferul să se simtă mai confortabil, în control și "ca unul" cu vehiculul, indiferent dacă abordează drumuri ondulate, trasee accidentate sau viraje strânse.
Pentru cei care nu știu, bucșa este o parte mică și amortizantă a sistemului general de suspensie, care este proiectată special pentru a absorbi denivelările de pe șosea, pentru a reduce zgomotul sub mașină și pentru a controla cantitatea de mișcare pe care o experimentează șasiul vehiculului în timpul unei deplasări, în special în viraje. Aceste elemente, ar fi corect să spunem, sunt la fel de importante ca oricare dintre elementele exterioare ale Mazda care întorc capetele. Faptul că fiecare bucșă în parte joacă un rol atât de mare cu o prezență mică este încă o minune a ingineriei.