CARE ESTE VALOAREA X?

skyactiv-x

X = PUTEREA DE A FACE DIFER­ENȚA

Skyactiv-X este primul motor comercial pe benzină cu un sistem de aprindere inovator. Motorul de 2 litri și 4 cilindri, introduce tehnologia unică Mazda de aprindere prin compresie controlată cu scânteie (SPCCI), fiind primul motor de serie de acest tip din lume. Această tehnologie produce mai multă putere, dar generează mai puține emisii, și utilizează mai puțin combustibil decât un motor pe benzină, pentru a livra performanțe superioare fără compromisuri.

PUTERE

132 KW (180 CP)*

Trăiește performanța entuziasmantă

EFICIENȚĂ

4,5 L/100 KM*

Ajungi departe cu un singur plin de combustibil, realizând o economie impresionantă

EMISII

102 G/KM CO2*

Protejeză mediul prin emisii reduse

PUTERE

132 KW (180 CP)*

Trăiește performanța entuziasmantă

EFICIENȚĂ

4,5 L/100 KM*

Ajungi departe cu un singur plin de combustibil, realizând o economie impresionantă

EMISII

102 G/KM CO2*

Protejeză mediul prin emisii reduse

CUM FUNCȚIONEAZĂ

Skyactiv-X utilizează o tehnologie Mazda unică denumită Aprindere prin compresie controlată prin scânteie (SPCCI).

spcci

SPCCI combină eficiența consumului de combustibil al unui motor diesel cu puterea și comportamentul unui motor pe benzină. Motorul comută lin între aprinderea convențională cu scânteie și un mod de aprindere prin compresie unde un amestec de combustibil-aer sărac este comprimat în așa fel încât să ardă și mai eficient.

AV­ANTAJUL AM­BELOR MO­TOARE: DIES­EL & BEN­Z­INĂ

Skyactiv-X este un motor pe benzină puternic, cu turație rdicată, dar consum scăzut ca un motor diesel. Motorul este prompt, eficient și ecologic.

Întrebări frecvente SKYACTIV-X

Ce este Skyactiv-X?

Skyactiv-X este noul nostru motor revoluționar pe benzină, care furnizează mai multă putere și produce mai puține emisii. Este mai plăcut de condus cu mai puțin combustibil consumat.

Cum funcționează?

Skyactiv-X utilizează o tehnologie brevetată de Mazda, denumită Aprindere prin compresie controlată prin scânteie (SPCCI). Un amestec extrem de sărac de combustibil și aer este comprimat la o presiune extrem de mare. Apoi, o scânteie aprinde o cantitate foarte mică și densă de combustibil, care crește și mai mult căldura și presiunea în cilindru, cauzând aprinderea combustibilului rămas sub presiune (ca la un motor diesel). Combustibilul arde mai rapid și mai bine, iar tu obții o performanță mai mare și emisii mai reduse decât în cazul unui motor convențional.

Cum poate să fie mai economic,dar să producă mai multă putere?

Răspunsul este aerul. Un motor normal pe benzină amestecă aerul și benzina la raportul de 14,7:1, dar Skyactiv utilizează un amestec incredibil de sărac de până la 40:1 când funcționează în modul SPCCI. Mai mult aer și mai puțin combustibil înseamnă o economie îmbunătățită și mai multă putere.

Trebuie să conduc altfel pentru a profita la maximum de acesta?

Nu. Skyactiv-X a fost proiectat pentru a funcționa în lumea reală, nu doar într-un laborator de testare. În majoritatea timpului, acesta va funcționa în modul SPCCI pentru o eficiență maximă, dar când dorești să beneficiezi de puterea maximă, motorul va comuta automat la un mod de aprindere cu scânteie, pentru performanțe superioare.

Tehnologia Skyactiv-X este supraalimentată?

Nu, dar există un compresor care ajută la presurizarea aerului în motor atunci când funcționează în modul SPCCI. Fără supraalimentare nu există întârziere, doar o creștere bruscă intuitivă a puterii până la linia roșie.

Întrebări frecvente – MAZDA M HIBRID

Ce este Mazda M Hybrid?

Aceasta este tehnologia noastră hibridă ușoară. Aceasta utilizează un Generator demaror integrat (ISG) mic pentru a capta energia care se pierde în mod normal în timpul frânării și o stochează pentru a porni sistemele electrice ale mașinii, reducând sarcina asupra motorului și economisind combustibil între timp.

Cum funcționează?

Când decelerezi, generatorul demarorului integrat produce electricitate, care este stocată într-o baterie de 24 V. Această electricitate este utilizată în mai multe scopuri, inclusiv pentru a porni motorul și pentru a da un mic impuls atunci când pornești de pe loc. De asemenea, aceasta poate alimenta sistemele electrice ale mașinii.

Trebuie să conduc diferit?

Deloc, dar ai putea observa că conduci mai lin. Grație motorului electric, pornirea de pe loc este mai ușoară, iar atunci când schimbi treapta de viteză, motorul furnizează un impuls care face schimbările treptelor de viteză mai line.

Trebuie să o încarc?

Nu. Bateria se încarcă în timpul călătoriei, dar numai atunci când încetinești, astfel încât nu consumă niciodată puterea motorului.

Costă mai mult?

Nu. Mazda M Hybrid intră în dotarea standard a tuturor modelelor Mazda3 și Mazda CX-30 pe benzină, inclusiv a vehiculelor Skyactiv-X.

NOUA MAZDA CX-30

Mazda CX-30 este primul SUV compact oferit cu revoluționarul motor Skyactiv-X. Mazda CX-30 este un vehicul unic - oferă spațiu pentru întreaga familie, dar satisface, în același timp, nevoile și dorințele tale de șofer.

vezi showroom-ul

NOUA MAZDA3

Mazda3 hatchback este disponibilă cu motorul revoluționar Skyactiv-X. Cu un plus de performanță, acum este și mai plăcut de condus, cu un consum de combustibil și o performanță ecologică mai eficiente care îți permit să nu faci niciun compromis.

vezi showroom-ul

Valabil pentru noua Mazda3 Sedan echipată cu jante de 18” și transmisie manuală cu 6 trepte de viteză. Referințele sunt valori combinate. Valorile la care se face referire sunt date NEDC - valori stabilite conform Regulamentului de punere în aplicare (UE) 1153/2017.)