FAQ

Navighează prin cele mai frecvente întrebări legate de produsele și serviciile Mazda, vezi datele de contact și link-urile de referință pentru întrebările tale. Folosește iconițele plus din dreapta pentru a vedea răspunsul la o întrebare specifică din lista de mai jos:

DESPRE AUTOVEHICULUL TĂU MAZDA

AM NEVOIE DE MANUALUL PROPRIETARULUI MAZDA. DE UNDE POT FACE ROST DE UNUL?

Găsești aici o versiune PDF a Manualului proprietarului în format digital. Tot ceea ce ai de făcut este să selectezi modelul, faci clic pe fila „Manuale” și descarci primul fișier. Vei descoperi de asemenea tutoriale video practice care conțin informații utile despre caracteristicile modelului Mazda pe care îl deții.


Te rugăm să te adresezi dealerului tău local Mazda sau Service-ului autorizat, care îți vor oferi asistență. Pentru a localiza dealerul tău local Mazda, apasă aici.

CAUT DETALII DESPRE ECHIPAMENTE, SPECIFICĂRI ȘI PREȚURI PENTRU AUTOVEHICULELE MAZDA?

Puteți găsi informații detaliate despre modelele Mazda, specificațiile lor, echipamentele, clasele și prețurile, precum și fotografiile interioare și exterioare Mazda pe acest site. Pur și simplu accesați pagina Mașini din meniul din partea de sus și selectați vehiculul care vă interesează. De asemenea, puteți să configurați propriul automobil Mazda cu specificațiile preferate aici sau puteți vizita un dealer Mazda.

CUM POT INTRA ÎN POSESIA UNEI BROȘURI MAZDA?

Îți vom trimite cu plăcere o broșură Mazda prin poștă. Pur și simplu alege modelul de care ești interesat și completați detaliile dvs. aici.
Pur și simplu alege modelul și descărca o copie digitală a broșurii care te interesează selectând Mașini > modelul ales > Descarcă o broșură > Descarcă PDF.

NE-A SCĂPAT CEVA?

Dacă ai o întrebare cu privire la mașina ta, poți contacta direct Mazda sau poți discuta cu dealerul local Mazda sau cu Service-ul autorizat care te va ajuta. Contactează Mazda folosind detaliile furnizate pe pagina noastră Contactează-ne.

CUM GĂSESC CEL MAI APROPIAT SHOWROOM SAU DEALER MAZDA?

Avem showroom-uri Mazda și dealeri în toată țara. Îl poți găsi pe cel mai apropiat de tine pe pagina Localizează un dealer. Pur și simplu introdu denumirea orașului și vom afișa o listă a dealerilor care se află cel mai aproape de tine în ordinea amplasării.

ACCIDENTE ȘI REPARAȚII

CE TREBUIE SĂ FAC ÎN CAZUL ÎN CARE SUNT IMPLICAT ÎNTR-UN ACCIDENT?

În cazul în care ești implicat într-un accident cu autovehiculul tău Mazda, te rugăm să contactezi Programul Mazda Accident Aftercare “Call Mazda First” apelând 0800 015 0367 sau contactează dealerul tău local Mazda.

MAȘINA MEA NU MAI PORNEȘTE ȘI CRED CĂ BATERIA MEA S-A DESCĂRCAT. CE POT SĂ FAC?

Dacă autovehiculul tău este încă în garanție, vei beneficia de Asistență rutieră europeană Mazda și poți utiliza acest serviciu apelând 0800 051 2395. În mod alternativ, poți contacta dealerul tău local Mazda sau centrul autorizat de reparații, care te va ajuta în acest sens. Pentru a găsi dealerul tău local Mazda, fă clic aici.

AUTOVEHICULUL MEU MAZDA A FOST FURAT. CUM MĂ POATE AJUTA MAZDA?

În cazul furtului unui autovehicul, te rugăm să contactezi poliția în primă instanță, apoi să suni compania de asigurări. Te rugăm să îţi contactezi dealerul în cazul în care ai nevoie de specificațiile detaliate ale autovehiculului tău, de asistență în ceea ce privește evaluarea autovehiculului de către asigurător sau dorești să discuți opțiunile de înlocuire a autovehiculului.

POT COMANDA PIESE PENTRU MAȘINA MEA PRIN INTERMEDIUL MAZDA MD?

Nu, piesele originale Mazda pot fi obținute numai de la un dealer Mazda sau de la un centru de reparații autorizat. Pentru a găsi dealerul tău local Mazda, fă clic aici.

CUM POT ACHIZIȚIONA SERVICIILE DE ASISTENȚĂ RUTIERĂ MAZDA?

Pentru a-ți extinde serviciile de asistență rutieră, te rugăm să contactezi dealerul local Mazda.

CUM POT PRELUNGI GARANȚIA PENTRU AUTOVEHICULUL MEU ȘI CE ACOPERĂ ACEASTA?

Poți achiziționa o garanție extinsă pentru autovehiculul tău spre sfârșitul perioadei de acoperire a garanției oferite de producător. Te rugăm să îți contactezi dealerul pentru opțiunile disponibile în materie de garanție extinsă Mazda. 

SPECIFICAȚII TEHNICE ȘI RECALL

CARE ESTE TIPUL DE ULEI CORESPUNZĂTOR PENTRU MAȘINA MEA?

Tipul de ulei corespunzător pentru autovehiculul tău Mazda depinde de modelul și anul de fabricație al acestuia. Te rugăm să consulți manualul utilizatorului sau să contactezi dealerul tău local Mazda sau centrul autorizat de reparații pentru informații specifice. Pentru a găsi dealerul tău local Mazda, fă clic aici.

POATE UN DEALER MAZDA SĂ VERIFICE ȘI SĂ COMPLETEZE NIVELUL DE ULEI LA MAȘINA MEA?

Dealerul tău local Mazda sau centrul autorizat de reparații te va asista în ceea ce privește verificarea și completarea nivelului de ulei. Pentru a găsi dealerul tău local Mazda, fă clic aici.

PE CINE POT CONTACTA PENTRU INFORMAȚII TEHNICE SPECIFICE?

Vă poate ajuta dealerul local Mazda sau Service-ul autorizat. În cazul puțin probabil că nu dețin informațiile, le pot obține de la sediul nostru central. Pentru a găsi dealerul local Mazda, apasă aici.

DE CE CONSUMUL MEU DE COMBUSTIBIL DIFERĂ DE DATELE PUBLICATE DE MAZDA?

Testele mpg curente sunt concepute pentru a-ți oferi un mod simplu de a compara performanța între noile modele. Pentru a face acest lucru cu exactitate, testele trebuie efectuate exact în același mod, indiferent de producător, model sau chiar țara în care s-a efectuat testul. Singurul mod în care Comisia Europeană poate să se asigure că producătorii fac toate încercările în același mod, este de a stabili utilizarea unui test rutier rulant efectuat în condiții de laborator. Acest lucru menține totul constant; temperatura ambientală, stilul de conducere și condițiile de încărcare a vehiculului - acestea sunt doar câteva.

Cu testele efectuate în acest fel, vei vedea unele diferențe între testul de laborator și performanța în condiții reale. Aceste diferențe ar putea fi mai bune sau mai rele decât rezultatele de laborator publicate, în funcție de o serie de factori. Pentru mai multe informații despre cum se efectuează testul standard de consum de combustibil, vizitează Schema de testare a combustibilului.

Dacă consideri că Mazda ta nu funcționează așa cum ar trebui și ar putea exista o problemă tehnică care afectează economia de combustibil, te rugăm să contactezi distribuitorul tău Mazda; sau pentru sfaturi despre cum poți îmbunătăți economia de combustibil, vizitați Sfaturi de conducere ecologică.

TURAȚIILE MOTORULUI MEU SUNT ÎNALTE LA PORNIRE?

Motorul SKYACTIVE revigorează la temperaturi ridicate și acest lucru este normal. Acest fapt se menționează în manualul de utilizare al vehiculului, deoarece după pornirea unui motor rece, viteza motorului crește și se poate auzi un sunet stringent din compartimentul motorului. Aceasta este pentru o purificare îmbunătățită a gazelor de evacuare și nu este un indicator al vreunui defect al pieselor.

Pornirea la rece este determinată de lichidul de răcire, de presiunea barometrică și de temperatura aerului exterior și acesta este motivul pentru care s-ar putea să nu se întâmple în fiecare dimineață sau la fiecare pornire, după ce mașina a fost lăsată o perioadă.

CUMPĂRARE

CUM GĂSESC CEL MAI APROPIAT SHOWROOM SAU DEALER MAZDA?

Avem showroom-uri și dealeri Mazda în toată țara. Îl poți găsi pe cel mai apropiat la pagina Localizează un dealer. Pur și simplu introdu codul tău poștal sau numele orașului tău și va fi afișată o listă cu dealerii cei mai apropiați de tine în ordinea locației.

CUM POT INTRA ÎN POSESIA UNEI BROȘURI MAZDA?

Îți vom trimite cu plăcere o broșură Mazda prin poștă. Pur și simplu alege modelul de care ești interesat și completați detaliile dvs. aici.
Pur și simplu alege modelul și descărca o copie digitală a broșurii care te interesează selectând Mașini > modelul ales > Descarcă o broșură > Descarcă PDF.

CUM FAC REZERVARE PENTRU UN TEST DRIVE?

Rezervarea pentru un test drive Mazda online se poate face foarte ușor. Vizitează pur și simplu pagina noastră de test drive, apoi  alege modelul pe care ți-ai dori să îl conduci, selectează cel mai potrivit dealer pentru tine și lasă-ne datele tale de contact. Îți vom trimite apoi o confirmare prin e-mail și dealerul tău preferat te va contacta pentru a stabili un interval orar pentru test drive convenabil pentru tine.

UNDE POT GĂSI INFORMAȚII DE FINANȚARE ÎN LEGĂTURĂ CU CUMPĂRAREA SAU LEASINGUL UNUI NOU AUTOVEHICUL MAZDA?

Opțiunile de finanțare, ofertele și opțiunile de leasing actuale sunt disponibile pe site în secțiunea Oferte. Pentru mai multe informații,  te rugăm să iei legătura cu dealerul tău local.

MĂ INTERESEAZĂ DETALII DESPRE ECHIPAREA , SPECIFICAȚIILE ȘI PREȚURILE AUTOVEHICULELOR MAZDA?

Poți găsi informații detaliate despre modelele Mazda, specificațiile acestora, echipamente, niveluri de echipare și prețuri, precum și fotografii din interiorul și exteriorul autovehiculului Mazda pe acest site. Mergi la din meniul Modele din partea de sus și selectează autovehiculul care te interesează. De asemenea, îți poți construi propriul autovehicul Mazda cu specificațiile preferate aici sau poți face o vizită la un dealer Mazda.

CÂT COSTĂ AUTOVEHICULELE MAZDA?

Mazda are o gamă largă de modele, fiecare având specificații care pot fi adaptate nevoilor tale. Aceasta înseamnă că prețurile pentru autovehiculul Mazda ales pot varia, prin urmare, cel mai bun mod de a-ți face o idee despre cât costă Mazda ideală pentru tine este să vizitezi configuratorul nostru auto. O estimare exactă de preț pentru autovehiculul Mazda ales poate fi furnizată de un dealer Mazda.

SERVICII ȘI ÎNTREȚINERE

CÂT DE DES TREBUIE SĂ MĂ PREZINT CU AUTOVEHICULUL MEU MAZDA LA SERVICE?

Intervalele de revizie în cazul autovehiculului tău Mazda variază în funcție de model.  Fă clic aici pentru a vedea programul Mazda Service sau consultă-ți dealerul. Reține faptul că programul de service  Mazda se aplică în cazul tuturor vehiculelor noi și trebuie respectat în vederea menținerii garanției producătorului sau a garanției extinse.

UNDE POT SĂ MĂ PREZINT CU AUTOVEHICULUL MEU MAZDA LA SERVICE?

Îți recomandăm să efectuezi service-ul Mazda la un dealer Mazda sau la un centru de service Mazda, întrucât toți angajații au pregătirea necesară, utilizează echipamente Mazda și au experiență în întreținerea întregii game de autovehicule Mazda. În cazul în care hotărăști să efectuezi service-ul pentru autovehiculul tău în afara rețelei noastre, este important să te asiguri că toate piesele montate sunt fie piese originale Mazda, fie piese de o calitate echivalentă pentru a îndeplini condițiile de garanție. De asemenea, este necesară obținerea unei facturi detaliate de servicii, în care să fie menționate piesele și uleiurile folosite pentru service, pentru că aceste informații pot fi necesare în cazul în care vrei să depui o cerere de acordare a garanției. Pentru a găsi dealerul tău local Mazda, fă clic aici.

CARE SUNT AVANTAJELE UTILIZĂRII PIESELOR ORIGINALE MAZDA?

Piesele Mazda originale sunt proiectate, fabricate și testate pe întreaga gamă de autovehicule Mazda. Asamblate de tehnicienii noștri Mazda special instruiți, calitatea pieselor originale Mazda asigură  fiabilitate și performanță. Toate piesele originale Mazda sunt la prețuri competitive și îndeplinesc standardele de înaltă calitate implementate de Mazda și, în plus, beneficiază de o garanție de doi ani pentru a-ți asigura liniștea deplină. Pentru a afla mai multe despre piesele originale Mazda, fă clic aici.

CÂT COSTĂ SERVICE-UL MAZDA?

Costurile pentru service-ul autovehiculului tău Mazda pot fi diferite, dat fiind că dealerii Mazda și centrele de service Mazda sunt firme independente și, prin urmare, își stabilesc propriile tarife pentru manoperă. Îți recomandăm să iei legătura cu dealerul tău local, care te va informa cu privire la costurile corespunzătoare. Pentru a găsi dealerul tău local Mazda, fă clic aici.

DE CE AR TREBUI SĂ MĂ PREZINT CU MAȘINA MEA LA SERVICE LA UN DEALER MAZDA?

Ne angajăm să îți oferim siguranță și încredere în ceea ce privește autovehiculul tău Mazda, garantându-ți liniște deplină. Aceasta este o obligație de franciză în raport cu care toți tehnicienii angajați de dealerii Mazda sunt instruiți pe produse Mazda la centrul nostru dedicat de instruire. Această instruire, în combinație cu echipamentele de specialitate necesare și actualizările periodice ale produselor, asigură service-ul sau reparațiile autovehiculului tău Mazda la cele mai înalte standarde.

CLIENȚII TREBUIE SĂ SE PREZINTE PENTRU SERVICE-UL AUTOVEHICULELOR DEȚINUTE LA DEALERII MAZDA?

Nu este obligatoriu pentru posesorii de autovehicule Mazda să se prezinte la service la un dealer Mazda, cu toate acestea este recomandat ca toți tehnicienii angajați de dealerii Mazda să fie instruiți pe produse Mazda la centrul nostru dedicat de instruire. Această instruire, în combinație cu echipamentele de specialitate necesare și actualizările periodice ale produselor, asigură service-ul sau reparațiile autovehiculului tău Mazda la cele mai înalte standarde.

AM RATAT UN SERVICE. CE SE ÎNTÂMPLĂ ACUM?

Trebuie să discuți cu privire la service-ul neefectuat cu dealerul tău local Mazda, deoarece aceasta poate afecta garanția autovehiculului tău. Este important ca programul de service să revină la normal în cel mai scurt timp. Pentru a găsi dealerul tău local Mazda, fă clic aici.

CE ESTE CARNETUL DE SERVICE DIGITAL (DSR)?

Carnetul de service digital Mazda este o carte electronică inovatoare de service, care înlocuiește cartea tradițională pe care proprietarii primesc o ștampilă în urma efectuării unui service. Istoricul de service pentru fiecare autovehicul Mazda este stocat digital într-o bază de date centrală deținută de Mazda. După efectuarea fiecărui service, vei primi un document imprimat actualizat cu confirmarea service-ului și toate lucrările efectuate.

Dacă vehiculul dvs. a fost construit după 31 decembrie 1997 și înregistrat înainte de 1 iulie 2006, puteți alege să înregistrați istoricul serviciilor viitoare al vehiculului dvs. folosind sistemul DSR. DSR este standard pentru toate vehiculele înmatriculate de la 1 iulie 2006

Dealerul dvs. Mazda sau service-ul independent vă pot adăuga mașina în sistem atunci când aveți următorul service. Aflați mai multe despre înregistrările serviciilor digitale aici.

CARE DINTRE AUTOVEHICULELE MAZDA SUNT ELIGIBILE PENTRU CARNETUL DE SERVICE DIGITAL (DSR)?

DSR este o facilitate standard pentru toate autovehiculele înmatriculate începând cu data de 1 iulie 2006. În cazul în care autovehiculul tău a fost fabricat după data de 31 decembrie 1997 și înmatriculat înainte de 1 iulie 2006, poți alege, de asemenea, ca viitorul istoric de service al autovehiculului tău să fie înregistrat cu ajutorul sistemului DSR. Trebuie doar să soliciți dealerului tău Mazda sau centrului autorizat de reparații să îți adauge mașina în sistem la data efectuării service-ului următor.

AM SCHIMBAT CU UN NUMĂR DE ÎNMATRICULARE PERSONALIZAT. CUM ÎL ÎNREGISTREZ LA MAZDA?

Pentru a asigura deținerea de informații corecte despre autovehiculul tău, asigură-te că ne contactezi în scris în cazul în care dorești un număr de înmatriculare personalizat, inclusiv o copie a certificatului de înmatriculare al autovehiculului. Este important să aduci la cunoștința Mazda orice modificări ale datelor tale de contact, deoarece te vom contacta în viitor pentru a-ți reaminti programul de service sau informații privind siguranța. Contactează Mazda folosind detaliile oferite pe pagina noastră Contactează-ne.

CARE ESTE TIPUL DE ULEI CORESPUNZĂTOR PENTRU MAȘINA MEA?

Tipul de ulei corespunzător pentru autovehiculul tău Mazda depinde de modelul și anul de fabricație al acestuia. Te rugăm să consulți manualul utilizatorului sau să contactezi dealerul tău local Mazda sau centrul autorizat de reparații pentru informații specifice. Pentru a găsi dealerul tău local Mazda, fă clic aici.

POATE UN DEALER MAZDA SĂ VERIFICE ȘI SĂ COMPLETEZE NIVELUL DE ULEI LA MAȘINA MEA?

Dealerul tău local Mazda sau centrul autorizat de reparații te va asista în ceea ce privește verificarea și completarea nivelului de ulei. Pentru a găsi dealerul tău local Mazda, fă clic aici.

CÂND AR TREBUI SĂ FIE SCHIMBATĂ CUREAUA DE DISTRIBUȚIE?

Aceasta depinde de modelul și de anul de fabricație al autovehiculului tău Mazda. Te rugăm să consulți manualul utilizatorului, să contactezi dealerul tău local Mazda sau centrul autorizat de reparații pentru informații specifice. Pentru a găsi dealerul tău local Mazda, apasă aici.

CÂT DE DES TREBUIE SĂ MĂ PREZINT PENTRU EFECTUAREA SERVICE-ULUI LA SISTEMUL MEU DE AER CONDIȚIONAT?

Frecvența efectuării service-ului la sistemul de aer condiționat al autovehiculului tău Mazda depinde de modelul și anul de fabricație al acestuia. Te rugăm să consulți manualul utilizatorului sau să contactezi dealerul tău local Mazda pentru informații specifice. Pentru a găsi dealerul tău local Mazda, fă clic aici.

1 Vehiculele prezentate pot să nu corespundă cu modelele destinate pieței moldovenești. Culorile și anumite caracteristici interioare și exterioare prezentate pot diferi de modelul real, iar vehiculele pot fi echipate cu opțiuni sau accesorii opționale.

Toate prețurile afișate sunt prețuri recomandate de Mazda Moldova, TVA inclus (20%) și Taxa specială pentru autovehicule pentru modelele fără opțiuni. Datorită complexității calculării impozitului special pe vehicule, pot apărea anumite discrepanțe, așadar cereți dealerului dvs. Mazda prețul exact al unui anumit model.