INOVAȚIE

MAZDA CX-5: CREAREA UNEI EMBLEME

După lansarea noii Mazda CX-5, Mazda sărbătorește peste un deceniu de premiere auto, realizări

internaționale și momente speciale.

DE LA CON­CEPT LA MA­ȘI­NĂ

În 2010, când Mazda a prezentat Shinari – un concept de mașină sport coupe cu patru portiere – a dezvăluit, de asemenea, noua sa direcție de design „Kodo – Sufletul Mișcării”. Acest stil a fost încorporat în următorul său concept, SUV-ul compact crossover Minagi, care a adus, de asemenea, în atenția publicului, suita de tehnologii Skyactiv de la Mazda. La scurt timp după aceea, a urmat Mazda CX‑5, câștigătoare a numeroase premii, care a debutat la Salonul Auto de la Frankfurt din septembrie 2011. Aceasta a combinat atributele Kodo și Skyactiv și a stabilit un nou plan pentru viitorul companiei.

Conceptul Minagi a fost inspirat de imaginea unui ghepard gata să se năpustească asupra prăzii sale.

 

DESIGN DE VÂRF

„Crearea unui SUV care să fie atractiv la nivel global a fost o provocare”, și-a amintit Masashi Nakayama, director general al diviziei de proiectare a Mazda, care a creat stilul modelului Mazda CX-5 original. „Dar ne-am asumat provocarea, reunind elemente de design contradictorii – adăugând componente sportive la un SUV – rezultând un vehicul care poate fi numit „segmentul Mazda CX-5”.”

A doua generație de Mazda CX-5 a fost lansată în 2016. Shinichi Isayama, proiectantul-șef, spune: „A doua generație de Mazda CX-5 a valorificat (și a dezvoltat) caracteristicile-cheie ale mașinii originale, cum ar fi exteriorul frumos și interiorul de înaltă calitate.” „Cred că valoarea emoțională a designului Mazda CX-5 este înțeleasă și iubită de clienții Mazda. Sunt incredibil de mândru că am jucat un rol în proiectarea și dezvoltarea mașinii.”

Ultimul model împărtășește același ADN de design ca și predecesorul său, Nakayama adăugând: „Nu am vrut să schimbăm părți ale designului care rezonează cu clienții noștri, ci să actualizăm designul caracteristic al mașinii pentru a-i îmbunătăți forma unică, în special în partea din față a mașinii.” Proiectantul-șef al noii Mazda CX-5, Takanori Tsubaki subliniază acest punct, adăugând: „Am montat faruri alungite, care sporesc atât sentimentul de rezistență al mașinii, cât și siguranța suplimentară pe drum pe timp de noapte, mulțumită fasciculelor ALH puternice (faruri adaptive cu LED).” Acreditările de design ale Mazda CX-5 se extind chiar și la vopsea. A fost primul vehicul care a adoptat culoarea Roșu Soul Crystal, care a devenit sinonimă cu Mazda. Iar acum, la paletă a fost adăugată culoarea nouă Zircon Sand.

SFI­DĂM CON­VEN­ȚIO­NA­LUL

De la lupta împotriva intemperiilor în Chile până la explorarea Vietnamului, atât pe traseele cunoscute, cât și în afara acestora, Mazda CX-5 a dovedit că poate face față oricărui tip de teren. În 2019, o flotă de vehicule Mazda CX-5 a pornit din Marea Britanie, călătorind prin gheață și zăpadă pentru a ajunge la Nordkapp, cel mai nordic punct al Europei continentale. Mazda CX-5 a traversat, de asemenea, cel mai vechi și mai adânc lac din lume – lacul înghețat Baikal din Siberia – devenind primul fabricant auto care a realizat acest lucru. Mai recent, Mazda CX-5 a excelat într-un test de anduranță de 100.000 de kilometri realizat de revista germană Auto Bild, obținând una dintre cele mai bune note acordate vreodată și obținând locul patru în clasamentul din toate timpurile.

Mazda CX-5 în Chile

Mazda CX-5 a reușit să ajungă cu succes la Cercul Arctic.

Mazda CX-5 în Vietnam

Mazda CX-5 este prima mașină din istorie care a traversat Lacul Baikal înghețat din Siberia.

PRE­MII ȘI RE­CU­NOAȘ­TE­RE IN­TER­NAȚIO­NA­LĂ

Mazda CX-5 este unul dintre cele mai bine vândute modele Mazda din lume, pe primul loc în SUA, Canada, Australia, Noua Zeelandă și Țările de Jos. A câștigat peste 100 de premii pe plan internațional, câștigând 45 de premii numai în anul lansării. Și acreditările sale de siguranță includ un premiu TOP SAFETY PICK consecutiv din 2012 de la Insurance Institute for Highway Safety. Alte realizări remarcabile includ titlul WWCOTY Family Car of the Year (2017) și două premii extrem de râvnite pentru Cel mai bun vehicul utilitar mic nou (2018) și Cel mai bun vehicul utilitar mediu nou (2019) de la Asociația jurnaliștilor auto din Canada. În Europa, Mazda CX-5 a fost votată Best in Test (Cel mai bun din test) la categoria SUV de clasă medie pentru Ghidul anual al Asociației consumatorilor din Țările de Jos (2015), învingând alți nouă concurenți la titlu.

CARE MAZDA CX-5 SE POTRIVEȘTE CU STILUL TĂU DE VIAȚĂ?

Mazda CX-5 este un SUV interesant, de care te poți bucura atât împreună cu familia, cât și singur, fără compromisuri. Unul dintre cele mai populare SUV-uri din clasă, acesta oferă o experiență de condus puternică, dar confortabilă, cu un habitaclu primitor și mult spațiu de încărcare pentru toate activitățile. Desigur, oferă, de asemenea, o gamă largă de tehnologii avansate de siguranță Mazda, împreună cu o conectivitate excelentă.

DESCOPERĂ MAZDA CX-5

INSPIRAȚIE LA BORD

Descoperă de ce este Mazda o marcă de neegalat: unică, expresivă, individuală. Am colectat unele dintre cele mai inspirate materiale despre resursele utilizate în mașinile noastre, precum și despre locul în care te pot duce. Ești gata să urci la bord?

CUNOAȘTE-I PE CREATORI

Mazda CX-5 are în prim plan designerii. Având libertatea de a-și urma inspirația, aceștia au transformat viziunea și filosofia Mazda în cel mai bine vândut SUV.

AFLĂ MAI MULTE
CARACTER PRACTIC ȘI PERFORMANȚĂ

Urcă în această mașină decapotabilă emblematică pentru o excursie în insulele Hebride exterioare. Este o poveste despre agilitate, priveliști uluitoare și câteva răsturnări de situație neașteptate.

AFLĂ MAI MULTE
DESIGN JAPONEZ UNIC

Explorează motivele din spatele reputației Mazda pentru designul emblematic. Maeștrii noștri Takumi folosesc un limbaj al formelor și al spațiului pentru a crea senzația de dinamică

AFLĂ MAI MULTE