A doua generație de Mazda CX-5 a fost lansată în 2016. Shinichi Isayama, proiectantul-șef, spune: „A doua generație de Mazda CX-5 a valorificat (și a dezvoltat) caracteristicile-cheie ale mașinii originale, cum ar fi exteriorul frumos și interiorul de înaltă calitate.” „Cred că valoarea emoțională a designului Mazda CX-5 este înțeleasă și iubită de clienții Mazda. Sunt incredibil de mândru că am jucat un rol în proiectarea și dezvoltarea mașinii.”
Ultimul model împărtășește același ADN de design ca și predecesorul său, Nakayama adăugând: „Nu am vrut să schimbăm părți ale designului care rezonează cu clienții noștri, ci să actualizăm designul caracteristic al mașinii pentru a-i îmbunătăți forma unică, în special în partea din față a mașinii.” Proiectantul-șef al noii Mazda CX-5, Takanori Tsubaki subliniază acest punct, adăugând: „Am montat faruri alungite, care sporesc atât sentimentul de rezistență al mașinii, cât și siguranța suplimentară pe drum pe timp de noapte, mulțumită fasciculelor ALH puternice (faruri adaptive cu LED).” Acreditările de design ale Mazda CX-5 se extind chiar și la vopsea. A fost primul vehicul care a adoptat culoarea Roșu Soul Crystal, care a devenit sinonimă cu Mazda. Iar acum, la paletă a fost adăugată culoarea nouă Zircon Sand.