Inovator, cu funcționare lină, provocator - posibilitățile și limitele motorului rotativ au fascinat întotdeauna industria auto. Ce marcă mai potrivită pentru a le transforma într-un succes decât Mazda? Cu un trecut plin de modele rotative care au depășit limitele sub centură, Mazda duce acum tehnologia într-o nouă direcție îndrăzneață. Cu Mazda MX-30 R-EV, primul PHEV cu un generator de putere cu motor rotativ.
"O nouă eră", "grupul motopropulsor al viitorului": Acestea sunt câteva dintre modalitățile prin care presa de specialitate și-a exprimat euforia inițială în legătură cu invenția germană a motorului Wankel. De altfel, acestea ar putea fi la fel de bine folosite pentru a descrie cea mai recentă inovație în tehnologia rotativă, Mazda MX-30 R-EV. Prezentat în premieră în 2023, modelul marchează prima revenire a acestui tip de motor pe mașinile de serie ale mărcii în ultimii opt ani. Sub forma unui generator de energie, un rezervor de combustibil de 50 l reîncarcă bateria acestui PHEV în timpul mersului, extinzând autonomia până la 680 de kilometri fără a fi nevoie de încărcare sau realimentare. Totuși, această ultimă descoperire este doar cea mai recentă apariție dintr-o istorie de zeci de ani între Mazda și motoarele rotative - o îndrăgostire care datează încă din 1961.